Andre Agassi - OPEN

>> marți, 10 aprilie 2012

Banuiesc ca toti stiti ca tenisul ii una din pasiunile mele. Recent a fost ziua mamei mele, si ea o pasionata. Ca si cadou i-am cumparat doua carti, dintre care una o autobiografie a lui Andre Agassi, votata printre cele mai bune, daca nu chiar cea mai buna autobiografie scrisa vreodata de un sportiv. Am rugat-o sa-mi dea cartea sa o citesc, si mi-a dat-o. Imediat ce am inceput primele pagini mi-am dat seama ca pur si simplu ceva in ea ma atrage. Imi propusesem ca o citesc doar la scoala, o iubeam atat de mult incat nu vroiam sa o termin. Conservam parca fiecare capitol pentru a simti placere mai tarziu, nu acum. In unele momente, era "refugiul" meu. Niciodata o carte nu ma deconecta atat de bine de realitate. Pe masura ce dadeam paginile simteam entuziasmul de a afla mai mult, dar si tristetea ca mi-a ramas cu o pagina mai putin de citit. Pe coperta din spate, Agassi afirma din pacate un lucru foarte trist. Ca a jucat tenis la cel mai ridicat nivel, fiind clasat numarul 1 modial ATP, si cu toate acestea ura tenisul, ura tenisul din suflet. De ce? Fiindca era visul tatalui sau sa fie clasat pe prima pozitie, nu visul sau; pentru ca de mic copil destinul ii era stabilit de tatal sau: acela de a deveni unul din cei mai buni jucatori. Si asa a si fost... Era intr-o rutina, accea de a juca tenis zi de zi, ani dupa ani.. 

Si atunci ma intreb si eu ? De ce trebuie sa traim in acea rutina zilnica care ni se pare perfect normala si care poate nu e? De ce sa nu facem ceea ce ne place, de ce sa facem ce suntem obligati sa facem? Si cel mai simplu raspuns ii ca unele persoane vor sa faca din tine ceea ce nu au putut fi ele, de accea nu mai conteaza parerea ta. Cel mai simplu si mai logic raspuns posibil. 

De acum, pentru mine Agassi ramane mai mult decat un model in viata, el cel care mi-a dat o adevarata lectie. Nu trebuie sa fi impatimit al tenisului ca sa intelegi cartea si mesajul ei. E pur si simplu fascinant, iti deschide ochii in momentul in care esti intr-un somn adanc...

And, best quotes :

“What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose.”  

“Being Number Two Sucks. ” 

“To be inspired - that's the secret. ”  

“Remember this. Hold on to this. This is the only perfection there is, the perfection of helping others. This is the only thing we can do that has any lasting meaning. This is why we're here. To make each other feel safe.”  

In the end, the BEST in my opinion is :

“It's no accident, I think, that tennis uses the language of life. Advantage, service, fault, break, love, the basic elements of tennis are those of everyday existence, because every match is a life in miniature. Even the structure of tennis, the way the pieces fit inside one another like Russian nesting dolls, mimics the structure of our days. Points become games become sets become tournaments, and it's all so tightly connected that any point can become the turning point. It reminds me of the way seconds become minutes become hours, and any hour can be our finest. Or darkest. It's our choice.”  

I love you Andre  ! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Quotes

 

Thea ♥ | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates